Indkøbskurv
Ingen varer i kurven.
Hos Qvesarum har vi en ambition om, altid at levere god service og give tydelig information til vores kunder. Derfor har vi udarbejdet følgende handelsbetingelser, som vi anbefaler, at du læser igennem, inden du foretager et køb hos os. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du skulle have nogle spørgsmål!
Disse handelsbetingelser gælder for køb af varer på www.qvesarum.dk ("hjemmesiden"), der ejes og stilles til rådighed af Qvesarum AB, Slogstorp 10:36, 241 61 Löberöd, organisationsnummer 556589-1412 ("Qvesarum", "vi", "os”, ”vores"). Køb på hjemmesiden kan foretages af privatkunder, der er bosiddende i Danmark, og som er fyldt 18 år eller med samtykke fra værge ("kunde", "dig", "din").
For virksomheder er andre betingelser gældende for køb via hjemmesiden. Find dem her.
Kundeservice kontaktoplysninger:
Telefon: +46 (0)413 500 330
E-mail: [email protected]
Alle priser på hjemmesiden er angivet i DKK og inklusive moms. Fragtomkostninger og gebyrer ved betaling kan forekomme, men dette vil beregnes og vises inden bestillingen gennemføres.
Et køb foretages let og sikkert på hjemmesiden. En køb er bindende, når det sidste trin i din bestilling (betaling) er gennemført. Du modtager en ordrebekræftelse på e-mail umiddelbart efter dit køb er gennemført. Ordrebekræftelsen indeholder udover en bestillingsoversigt, vigtige oplysninger der skal gemmes.
Hvis du opdager en fejl i ordrebekræftelsen, såsom fejl i navn/adresse eller i de bestilte varer, bedes du kontakte os os hurtigst muligt, så vi kan forsøge at rette disse.
På Qvesarum.dk bruger vi Klarna Checkout og vi tager imod følgende betalingsmetoder: kort (Dankort, Mastercard, Visa) og Betal 30 dage efter vareforsendelse (Modtag regning via email). Beløbet vil ikke blive trukket fra din konto, før vi har afsendt varen og du modtager en mail om dette. Då vi bruger Klarna som leverandør af vores checkout. Det betyder, at vi muligvis overfører dine personlige data i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, når et checkout er indlæst, for at Klarna kan administrere dit køb. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.
Din ordre leveres normalt inden for 3-5 hverdage, hvis den kan sendes som en pakke, og 7-10 hverdage, hvis den skal sendes på en palle. Bestillinger foretaget på hjemmesiden skal have en leveringsadresse i Danmark. Vi leverer ikke til Færøerne og Grønland. Pakker sendes fra vores lager i Sverige med DHL, og overgives efterfølgende til Bring i Danmark.
Pakke – levering
Ordre med en samlet vægt på mindre end 20 kg og/eller uden omfangsrige produkter sendes som pakke med Bring. Leveringstiden er mellem 3-5 hverdage. En forsendelsesomkostning på 79 DKK tilføjes til alle ordrer, der sendes som en pakke med Bring.
Når din ordre er sendt, modtager du en e-mail med forsendelsesoplysninger, som du kan bruge til at spore pakken med. Du modtager en meddelelse, når pakken er klar til afhentning på det valgte udleveringssted.
Halv/hel palle – hjemmelevering
Ordrer med produkter, der sendes på palle leveres med Bring til din hjemmeadresse. Leveringstiden for forsendelser på paller er 7-10 hverdage. Forsendelsesomkostningen er fra 495 DKK per palle og tilføjes på alle ordrer. Hvis din ordre leveres på flere paller, tilføjes der forsendelsesomkostninger pr. palle. Når du har indtastet dit postnummer ved bestilling, vises de forsendelsesomkostninger, der gælder for din ordre, baseret på hvad ordren indeholder, og hvor mange halv/hel paller ordren skal sendes på.
Opbæring/indbæring er ikke inkluderet, hvis leveringen finder sted til dør-/ port-/kantsten, og leveringen finder sted på hverdage mellem 07-17. Bring giver dig besked via SMS, når du kan bestille en levering. Efter modtagelse af SMS'en, skal du kontakte Bring for at reservere dag og tidsinterval for levering.
Afsætning ved dør/port/kantsten med baglift er inkluderet i leveringen. Hvis du ønsker eller har brug for en anden metode til afsætning af dine varer, f.eks. kranbil, bedes du kontakte os straks efter gennemførelsen af ordren. Gebyrer for tillægsydelser som disse faktureres separat. Hvis du ikke kontakter os, efter at du har gennemført ordren, og behovet for særlig afsætning først gøres opmærksom på ved levering, kan gebyrer pålægges direkte af fragtfirmaet, og gebyret og ansvaret pålægges kunden fuldt ud.
Ikke afhentet ordre / nægtet modtagelse
I tilfælde af at en ordre leveret til Bring ikke bliver afhentet, opkræves der et gebyr for returforsendelse og håndtering. Hvis du har nægtet modtagelse af en palletransport eller ikke har været på adressen for at modtage leveringen, og den således sendes tilbage til os, opkræves et gebyr for returforsendelse og håndtering i henhold til den aktuelle prisliste. Se priser for levering pr. halv/hel palle for angivelse af aktuel prisliste.
Eventuelle lejeomkostninger for opbevaring vil blive opkrævet fra kunden, hvis levering ikke er bestilt inden for fire arbejdsdage. Der kan også opkræves eventuelle omkostninger til gen-levering, hvis modtageren ikke modtager leveringen på det aftalte tidspunkt eller i tilfælde af, at leveringen forhindres.
Leveringsforsinkelse
Hvis der opstår en leveringsforsinkelse, der er af væsentlig betydning for dig som kunde, har du ret til at annullere aftalen uden omkostninger. Vi leverer ordren uden unødvendige forsinkelser dog senest 30 dage efter bestillingen er foretaget, medmindre der er aftalt en længere leveringstid, da ordren blev gennemført. I tilfælde af en forsinkelse sker uden for vores kontrol, kan Qvesarum ikke holdes ansvarlig for dette eller være ansvarlig for skader eller kompensation, medmindre andet specifikt er aftalt mellem parterne eller er underlagt gældende lovgivning.
Ikke modtaget ordre/transportskader og risiko
Qvesarum er ansvarlig for din ordre, indtil du fysisk har modtaget den. Hvis du kan se en synlig transportskade på emballagen/produktet, når du afhenter pakken, eller når den bliver leveret til din adresse, beder vi dig om at nægte modtagelse og rapportere skaden til fragtmanden. Hvis du har modtaget et beskadiget produkt som følge af transport, der ikke var synlig/opdaget på leveringstidspunktet, bedes du kontakte os hurtigst muligt.
Hvis leveringen ikke stemmer overens med oplysningerne, som fremgår af din ordrebekræftelse, bedes du kontakte os hurtigst muligt. Vi vil undersøge sagen, og hvis der er opstået en fejl, sender vi det korrekte produkt eller refunderer beløbet afhængigt af, hvad der er aftalt og kan lade sig gøre. Enhver returforsendelse og/eller forsendelse af en ny vare betales ikke af kunden i denne forbindelse.
Fortrydelsesret
Som privatkunde har du altid 14-dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. I tilfælde af dellevering af en ordre gælder perioden fra den dag, hvor den sidste del af ordren er leveret. Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder for produkter, der er specielt fremstillet efter dine ønsker, f.eks. skræddersyede produkter. Læs mere om det nedenfor under "Målbestemte/skræddersyede produkter".
Fortrydelsesretten giver dig ret til at undersøge varerne på en måde, der ikke beskadiger produktet eller gør det uegnet til videre salg. Du kan undersøge produktet i samme omfang som det anses for rimeligt at gøre i en fysisk butik. Hvis du har fortrudt dit køb, helt eller delvist, skal du sende de pågældende produkter retur til os. Læs mere nedenfor.
Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du give os besked inden for 14 dage efter at have modtaget din ordre. Du kan vælge at bruge denne standard fortrydelsesformular eller ved at give os besked på e-mail. Når du har meddelt os, at du vil annullere købet, skal du returnere produktet inden for 14 dage.
Målbestemte/skræddersyede produkter
Produkter der er produceret efter dine ønsker og mål, materiale eller lignende dækker fortrydelsesretten ikke.
Retur
Hvis du hel eller delvis har fortrudt dit køb, skal du returnere det eller de produkter, hvor du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Som kunde er du ansvarlig for at betale returforsendelsen på samme måde som du er ansvarlig for, at produktet kommer sikkert frem til os. Du skal derfor pakke produktet på en måde, der sikrer, at produktet ikke tager skade under transporten. Vi anbefaler, at du sender produktet i originalemballagen.
Du står selv til ansvar for, at produktet returneres til Qvesarum sikkert. Dette betyder, at den emballage der bruges til retur, er forsvarlig, således at produktet kommer sikkert frem. Fragtrisikoen tager Qvesarum ansvar for (f.eks. forsvundne pakker).
Du kan bestille en returlabel, ved at udfylde returformularen på vores returside her.
Hvis du benytter dig af et alternativ til returforsendelse, er du som kunde selv ansvarlig for, at forsendelsen bliver returneret til os, i god stand.
Retur instruktion
1. Forbered din retur - Pak gerne varerne i originalemballagen og derefter i en passende emballage. Vi anbefaler at bruge den samme emballage, som du modtog ordren fra os, forudsat at den er intakt.
2. Udfyld dine ordreoplysninger - Udskriv en kopi af din ordrebekræftelse, faktura eller brug fortrydelsesformularen og udfyld dine ordreoplysninger. Læg informationen i pakken, så vi kan identificere din retur. Luk pakken.
3. Bestil returforsendelse - Du kan vælge selv at købe returforsendelse eller at købe en returlabel hos os. Hvis du vil købe returforsendelse gennem os, kan du læse mere nedenfor. Sæt returlabel på, og aflever pakken/arranger afhentning af din returforsendelse.
Returneringer skal sendes til:
Qvesarum AB
Slogstorp 10:36
241 61 Löberöd
Returforsendelse gennem Qvesarum
For en nem returnering tilbyder vi returlabels, som du kan bruge til enhver returforsendelse.
Returfragt pakker: 79 DKK - læs mere og køb her
Returfragt palle: fra 495 DKK
Værdiforringelse og tilbagebetaling
Hvis de produkter du returnerer, er i en forringet tilstand, hvilket betyder, at de ikke kan videresælges til den oprindelige pris eller slet ikke, kan Qvesarum fratrække et beløb, der skal refunderes til dig. Afhængig af omfanget og værdien af skaden med henblik på videre salg, kan der foretages et passende fradrag på op til 100% af produktets værdi.
Vi tilbagebetaler det beløb, du har betalt for varerne uden unødig forsinkelse efter, at vi har modtaget og behandlet din retur eller senest 14 dage fra det tidspunkt, hvor du meddelte, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, forudsat at vi har modtaget produktet eller bevis for, at produktet er sendt til os.
Hvis du har fortrudt hele din ordre, refunderer vi ud over produktets værdi også forsendelsesomkostningerne svarende til den billigste tilgængelige forsendelsesmetode på bestillingstidspunktet. Hvis du har valgt en anden forsendelsesmetode end den billigste tilbudte, refunderes forskellen ikke. Refundering sker altid til den samme betalingsmetode, der blev brugt ved bestilling, medmindre andet er aftalt.
Som privatkunde har du ret til at klage over et defekt produkt i 2 år fra den dato, du modtog din ordre. Retten til klage gælder for originale mangler, transportskader og for produkter, der afviger fra det, der er aftalt mellem dig som kunde og Qvesarum, eller som på anden måde indikerer mangler. Hvis du klager over et defekt produkt efter 6 måneder fra modtagelsen, er det dit ansvar at bevise, at manglen var der fra start. I tilfælde af en godkendt reklamation reparerer vi produktet i dets oprindelige tilstand eller erstatter det med et nyt produkt. I nogle tilfælde har du også ret til at opsige aftalen og få refunderet beløbet. Du bør altid klage over produktet så hurtigt som muligt og uden unødvendig forsinkelse, efter at fejlen er opdaget. To måneder efter, at fejlen er opdaget, betragtes det altid som en rimelig tid til at meddele dette.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, beder vi dig om at udfylde vores reklamationsformular her inden du sender dit produkt tilbage til os. Vi vender tilbage til sagen og med yderligere instruktioner så hurtigt som muligt. I tilfælde af en godkendt reklamation betaler du som kunde selvfølgelig ikke for returforsendelse eller forsendelse af et erstatningsprodukt.
Force Majeure
Qvesarum forbeholder sig retten til i et vist omfang, ikke at opfylde sine forpligtelser i henhold til denne aftale, i tilfælde af omstændigheder uden for vores kontrol, eller som vi ikke har været i stand til at forudse eller håndtere, og at disse komplikationer forhindrer eller forsinker udførelsen. Dette gælder bl.a. regeringens handlinger eller undladelser, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, krig eller risiko for krig, blokade, brand, eksplosion, oversvømmelse, naturkatastrofe eller en større ulykke. Force majeure inkluderer også regeringsbeslutninger, der påvirker markedet og produkterne negativt, f.eks. restriktioner, advarsler, salgsforbud osv.
Tvistløsning
Hvis der skulle opstå en tvist mellem dig og os, og dette ikke kan løses, vil sagen prøves ved en domstol, som følge af den gældende lovgivning. I tilfælde af at en sag behandles af det generelle klagenævn, følger vi dennes afgørelse. Du kan oprette en klagesag via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens side: www.naevneneshus.dk. Hvis der ikke kan findes en løsning i samarbejde med Center for Klageløsning, har du mulighed for at indbringe din klage for Forbrugerklagenævnet hos Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naevneneshus.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt mailadresse for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr